Vantaa-info

Vantaa-info tarjoaa yleisneuvontaa kaupungin palveluihin hakeutumisessa sekä tukea sähköiseen asiointiin.

Esittely

Vantaa-infosta saat yleisneuvontaa Vantaan kaupungin palveluista ja tukea palveluihin hakeutumisessa. Vantaa-info auttaa myös kaupungin sähköisten palvelujen käytössä.

Kysy rohkeasti apua, jos et tiedä kenen puoleen kääntyä kaupungin asioissa.

Saat neuvontaa myös eräiden muiden julkisten toimijoiden palveluista ja niiden sähköisissä kanavissa asioinnista, esimerkiksi Digi- ja väestötietovirasto, HSL ja Kela.

Palvelemme puhelimitse, chatissa, asiointipisteissä ja sähköpostilla.

Vantaa-info palvelee monessa kanavassa

Vantaa-info palvelee puhelimitse, chatissa, asiointipisteissä ja sähköpostilla. Asiointipisteet sijaitsevat Tikkurilassa, Myyrmäessä ja Korsossa.

Valitse sinulle sopiva tapa asioida!

Puhelimen ja chatin aukioloajat:

  • Puhelin: 09 83911. Puhelimen aukioloajat ma - ke ja pe 8-15.30, to 12-16.30. Torstaisin klo 8-12 voit halutessasi jättää takaisinsoittopyynnön. Teemme takaisinsoitot saman päivän aikana.
  • Chat-ikkunan löydät verkkosivun oikeasta alanurkasta sen aukioloaikoina.
  • Puhelimen ja chatin aukioloajat myös: Vantaa-info

Asiointipisteiden aukioloajat ja yhteystiedot:

Sähköposti: vantaa-info@vantaa.fi 

Vantaa-info on syrjinnästä vapaa tila

Sitoudun seuraaviin periaatteisiin, kun asioin Vantaa-infossa:

  • Käyttäydyn asiallisesti ja kunnioittavasti
  • En kiusaa
  • En tee oletuksia toisista
  • Puutun häirintään ja ilmoitan siitä henkilökunnalle
  • Pyydän anteeksi, jos toimin väärin
  • Pyydän apua, kun sitä tarvitsen

Vastaa Vantaa-infon asiakastyytyväisyyskyselyyn tai anna palautetta

Asioitko Vantaa-infon asiointipisteessä Tikkurilassa, Myyrmäessä tai Korsossa? Vastaa asiakastyytyväisyyskyselyymme ja kerro miten asiointisi onnistui. Halutessasi voit vastaamisen jälkeen osallistua palkintojen arvontaan. Kyselyyn pääset tästä.

Kun soitat meille, saatat saada puhelun jälkeen tekstiviestin, jossa on linkki lyhyeen palautekyselyyn. Viesti tulee välittömästi puhelun jälkeen ja sen lähettäjänä on "VantaaInfo". Kiitos, kun vastaat kyselyyn! Se auttaa meitä kehittämään palveluamme.

Voit lähettää palautetta kaikista Vantaa-infon palveluista myös kaupungin palautepalvelun kautta. Palautepalveluun pääset tästä.

Avaa karttanäkymä selaimessa

Tukea sähköiseen asiointiin

Saat Vantaa-infosta opastusta kaupungin ja muiden toimijoiden sähköisissä palveluissa asioimiseen. Voit pyytää apua esimerkiksi varhaiskasvatushakemuksen jättämiseen tai liitteiden toimittamiseen. Alla olevista valikoista näet, mistä palveluista neuvontaa annetaan.

Turvallisuutesi vuoksi Vantaa-infon henkilökunta ei ota kantaa sähköisen asioinnin sisältöihin. Jos tarvitset asiantuntijan apua, Vantaa-info neuvoo, keneen voit olla yhteydessä. Sinut voidaan myös ohjata sopivan digituen pariin, jos tarvitset apua esimerkiksi oman digilaitteen käytössä.  

Myyrmäen ja Tikkurilan Vantaa-infoissa on tietokoneita, tulostin sekä skanneri, jotka on varattu lyhytkestoiseen virallisten asioiden hoitamiseen. Saat henkilökunnalta tarvittaessa apua laitteiden käytössä. 

Viranomaisasiointiin liittyvät tulosteet ja kopiot (esim. KELA, Poliisi, valtion ja kaupungin lomakkeet) ovat maksuttomia. Muut tulosteet ja kopiot ovat maksullisia. Katso hinnasto. Tulosteet ja kopiot ovat aina mustavalkoisia.

Vantaa-info neuvoo kaupungin asioissa

Vantaa-infosta saat yleisneuvontaa kaupungin palveluista ja digitukea sähköisten palveluiden käyttöön. Vantaa-infon palvelupisteissä voit myös hoitaa henkilökohtaista käyntiä vaativia asioita kuten hakea Sporttikortin tai koululaismatkakortin sekä jättää kirjaamoon meneviä asiakirjoja. Katso alta tarkemmat tiedot palveluista.

Neuvonta muissa julkisissa palveluissa

Vantaa-infosta saat yleisneuvontaa tiettyjen viranomaisten palveluista sekä digitukea sähköisten palveluiden käyttöön. Vantaa-infon henkilökunta ei ota kantaa asioinnin sisältöihin. Jos tarvitset asiantuntijan apua, Vantaa-info neuvoo, keneen voit olla yhteydessä.

Asiointipisteissä voit käyttää viranomaisasiointiin asiakastietokoneita ja skanneria sekä tulostaa viranomaisten lomakkeita. Tarvittaessa saat apua laitteiden käyttöön.

Lue alta, missä asioissa voit kääntyä Vantaa-infon puoleen.

Digi-infot ja monikielinen neuvonta Vantaa-infossa

Vantaa-infon asiointipisteissä järjestetään säännöllisesti maksuttomia neuvontoja eri aiheista. Neuvontoihin ei tarvitse ilmoittautua. Ajankohdat voit tarkistaa Vantaan tapahtumakalenterista. Katso alta tarkemmat tiedot neuvonnoista.

Vuokrattavat tilat ja näyttelyseinä

Voit vuokrata Myyrmäen ja Tikkurilan Vantaa-infon tiloja tapahtumiin ja kokouksiin iltaisin ja viikonloppuisin. Tilat varataan Timmi-tilanvarausjärjestelmän kautta.  

Myös Myyrmäen ja Tikkurilan Vantaa-infojen näyttelyseinät ovat vuokrattavissa käyttöösi. Kysy lisää näyttelytiloista ja niiden varaamisesta sähköpostitse vantaa-info@vantaa.fi..

Lisätietoa tiloista ja niiden vuokraamisesta löydät palvelupisteiden omilta sivuilta. Vantaa-infossa noudatetaan Vantaan kaupungin tilojen vapaa-ajan käytön käyttöehtoja.  

Avainsanat

Vantaa-infot Neuvonta